Misurina - onlinekursus

476,00

Kort med korte ærmer eller lang med lange ærmer? Du vælger selv og føres gennem spændende teknikker og masker på dette onlinekursus.

Model/varenr.: Onlinekursus Misurina

Læs om tilmelding nederst

Misurina

Designer: Caitlin Hunter

En virkelig skøn og anvendelig bluse - til kjoler i den korte længde - og til bukser mv. strikket lidt længere. Du kan gøre, præcis som du ønsker det.

Blusen strikkes oppefra-ned med et dejligt mønster, der lader os lege med forskellige teknikker. Undervejs kommer du derfor til at strikke hulmønster, små snoninger, flerfarvestrik og - helt særligt vil jeg introducere deltagerne til den såkaldte ladder back jacquard-teknik, hvorved vi undgår lange flotteringer og garntwists på bagsiden af flerfarvestrikken.

Designet kan tilpasses individuelt i længden - både på krop og ærmer, og du kan også vælge mellem to forskellige mønstre til kroppen. Husk blot at bestille lidt ekstra garn til ekstra længde.

Misurina er en 'size inclusive' opskrift, så du kan strikke med en overvidde fra 91½ cm op til 183 cm - og med en bevægelsesfrihed på 15-23 cm, svarer det til en overvidde på 71-168 cm på den, der skal bruge Misurina-sweateren. Det står dig frit for at strikke med mindre bevægelsesfrihed. Så skal vi blot huske at tilpasse længden på bærestykket undervejs (det lærer du).

Færdig overvidde: 91.5 (101.5, 112, 124, 132, 142.5) {152.5, 163, 173, 183} cm

Strikkefastheden er 20 m pr. 10 cm, så sørg for at vælge dig et garn, der kan passe til det krav. Du bør altså lave en strikkeprøve, så du er helt sikker på, hvilket garn og hvilke tykkelser pinde, du har brug for for at ramme strikkefastheden.

Hvis du allerhelst vil strikke i det håndfarvede merino singles fra LITLG, får du brug for en følgetråd som fx silkemohair, en tynd alpakatråd, en tynd cashmeretråd eller Isager Trio (bomuld/hør/viskose).

Læg vejen forbi Knit Sisters' Studio og få råd og vejledning, når du skal vælge garn og farver. Eller send os en sms på 4292 1796 med ønsker - så sender vi dig forslag retur og ringer også gerne til dig, hvis du foretrækker vi lige taler om dine ønsker.

Forudsætninger for deltagelse: Du skal kunne strikke ret og vrang. Resten lærer du på kurset (også at strikke efter en engelsk opskrift, så frygt ej heller dét!)

Størrelser: 1 (2, 3, 4, 5, 6) {7, 8, 9, 10}
Overvidde: 91½ (101½, 112, 124, 132, 142½) {152½, 163, 173, 183} cm
Designerens anbefaling mht. bevægelsesrum/positive ease: + 15 - 23 cm

Garnforbrug: 
Bundfarve: 478 (530, 586, 637, 688, 746) {797, 847, 904, 955} meter
Mønsterfarve: 104 (115, 127, 138, 149, 161) {172, 182, 195, 206} meter

Strikkefasthed 20 masker/10 cm

Rundpinde i tykkelserne 2.75 mm og 3.50 mm skal vi bruge, evt. 3.75 mm til flerfarvestrikken. Regulér din pindstørrelse i forhold til, om du strikker løst/fast. Du skal ramme en strikkefasthed på 20 masker i glatstrik, let blokket.

Der er virkelig mange muligheder for at vælge garntyper, så send en besked til Knit Sisters' Studio på 4292 1796 med farveønsker. Så sender vi egnede forlag retur. Du kan naturligvis også komme forbi butikken og få hjælp til at finde garn, der matcher strikkefastheden og det udtryk, du ønsker. Lørdag den 19/3 vil jeg på Instagram og Facebook lægge en video ud, hvori jeg fortæller om forskellige muligheder.

Derudover skal du bruge en maskemarkør, maskeliner eller restegarn til at sætte ærmemasker på hvil og en stoppenål til at hæfte ender med. Et antal små diagrammarkører vil også være nyttige samt en 'spiralformet' maskemarkør eller lille snoningspind.

Opskriften er på engelsk, og den vil ikke blive oversat. Forvent derimod masser af vejledning til at læse og forstå de engelske strikkeudtryk.

 

TILMELDING

Kursusprisen er 400 kr. Dertil kommer betaling for opskriften, 76 kr.
Er du medlem af Knit Sisters' Circle, får du rabat og betaler kun 200 kr. for kurset + 76 kr for opskrift. Medlemmer af Knit Sisters' Inner Circle kan deltage gratis på kurset, stadig forudsat, at opskriften købes også.

Tilmelding foregår pr. sms 4292 1796 eller ved personlig henvendelse i butikken.
Hvis du tilmelder dig i butikken, er det jo oplagt at vælge garn samtidig. Tilmelder du dig via sms, skriver vi sammen om dine ønsker til farver, vi sender dig fotos med farveforslag, og vi afregner med MobilePay. Derefter afsender vi dit garn med PostNord (så oplys gerne, hvilken pakkeshop du helst vil afhente ved). 

 

HVORDAN FOREGÅR ET KURSUS ONLINE HOS KNIT SISTERS' STUDIO?

Uanset om du bor tæt på Middelfart eller meget langt herfra, kan du nu deltage i strikkekurser hos Knit Sisters' Studio.

Vi mødes online på fastsatte tidspunkter - og vi mødes i Facebook-gruppen 'når-som-helst'. 

Onlinekurset afvikles via en hermetisk lukket Facebook-gruppe i kombination med møder på Zoom. Er du ingen teknisk nørd, skal du ikke fortvivle - det hele er ganske enkelt og ligetil. Dog er det en forudsætning for deltagelse, at du har en Facebook-profil.

En typisk kursuslektion forløber således:

  • På tidspunktet for lektionen klikker du på Zoom-linket og kommer ind i et 'venterum', indtil Marie-Louise (kursusleder) lukker dig ind.
  • Når alle er kommet med - eller ca. 5 minutter efter starttidspunktet for lektionen - byder Marie-Louise velkommen og går i gang med dagens undervisning. Noget foregår med mundtlig gennemgang, mens andet er ved visning af instruktionsvideoer og selve opskriften undervejs i Zoom-mødet.
  • Undervejs kan alle stille spørgsmål og/eller hjælpe andre med gode råd. Netop denne sparring og udveksling af erfaringer er noget af det allerbedste ved denne gruppe, da man ikke blot lærer af sine egne erfaringer.
  • Vi plejer at nå en runde, hvor hver enkelt kursist viser sit strikketøj frem: Hvor langt er jeg kommet siden sidst? Hvordan går det? Er der udfordringer?
  • Og så når vi også at tale lidt løst og fast om strikkerelaterede emner. 

I Facebook-gruppen (som udelukkende er for kursisterne) finder du instruktionsvideoerne, link til og optagelser af Zoom-møderne (så det gør ikke noget, hvis du ind imellem er forhindret i at deltage på selve mødet) og ikke mindst alle kursisternes opslag med farver, progression, udfordringer og hjælp til hinanden undervejs.

Zoom-møderne kan du deltage i fra både smartphone, tablet og computer. Det vil være en fordel at downloade Zoom-app'en først, men det er ingen betingelse.

Kontakt
Tlf/sms: 4292 1796
Mail: store@knitsistersstudio.com

Besøg butikken
Algade 44 (gå-gaden)
5500 Middelfart

Åbningstider
Man-torsdag 10.00-17.30
Fredag          10.00-18.00
Lørdag          10.00-14.00

1. søndag i måneden: 
10.00-15.00

Lukket på helligdage, Grundlovsdag,
24. december samt 31. december.

Gå ikke glip af nyhederne

Ja tak til lækker inspiration pr. mail
Særligt for haveejere
spacer