Strikkekursus A Girl's Best Friend

300,00

Holdstart 27/8 - 4 torsdage i træk

Har du lyst til at strikke et skønt sjal med kompetent hjælp og i godt selskab? Og måske oven i købet blive fortrolig med engelske strikkeudtryk?

Model/varenr.: AGBF

A Girl's Best Friend af Isabell Kraemer

Her er muligheden for at strikke efterårets favoritsjal - der dog ikke er større end, at det også kan anvendes som stort tørklæde. 

Opskriften er både på dansk og på engelsk. Der undervises primært ud fra den engelske version, så du bliver fortrolig med de mest gængse engelske strikkeudtryk, hvorefter dine muligheder for fremtidige valg af opskrifter bliver meget større.

A Girl's Best Friend er overskuelig at strikke; teknikkerne gentages flere gange, så du når at blive fortrolig med dem, og når den deles op over 4 kursusgange, er det også overskueligt mht. tidsforbruget.

Forud for kurset skal du udvælge 3 skønne farver i en lækker garnkvalitet. Én-trådet merino er helt optimalt, men andet garn, der løber 366-400 m pr. 100 g vil sandsynligvis også være egnet. Vælg en mørk, en lysere og en 'kontrast' - naturligvis efter din egen smag. 100 g af hver farve.

I butikken vejleder vi dig meget gerne om godt valg af garn og farver.

Forudsætninger: Du skal kunne strikke ret og vrang. Resten lærer du på kurset.

Materialer:

  • Rundpind 3.50 - 3.75 mm 80-100 cm lang
  • Farve A, B og C: 100 g af hver
  • 4 maskemarkører (2 til kant-markeringer og 2 til centermasken)

PRISEN ER INKL. OPSKRIFT og naturligvis sørger vi også for frisk kaffe og te samt lidt til den søde tand. Du får opskriften tilsendt som et link forud for første mødedag. Har du en Ravelry-konto, så oplys gerne dit brugernavn (ikke kodeordet!) i kommentarfeltet, så du får opskriften ind i dit Ravelry-bibliotek med det samme.

Garnet skal du have valgt forud for første kursusgang - der er ikke tid på selve aftenen til at klare dette!

Kursus-dage: Torsdage 27/8, 3/9, 10/9 og 17/9. Alle gange i tidsrummet 18.00-20.00. Det vil være muligt at handle i butikken undervejs eller ca. 15 minutter før kursusstart. Køb dog garnet på forhånd, da det tager en hel del tid at udvælge og evt. vinde op, og det er der ikke tid til på første kursusdag.

Afsæt nogle timer mellem hver kursusgang til at strikke hjemme på sjalet.

Medbring de nødvendige materialer.

Vi sørger for, at der er både frisk te og kaffe på kanderne samt lidt til den søde tand.

Max. 20 deltagere

Dato: Torsdage 27/8, 3/9, 10/9 og 17/9

Tidsrum: 18.00 - 20.00

Sted: Knit Sisters' Studio, Algade 44 i Middelfart

Primær underviser: Karin Davidsen, Knit Sisters' Studio

Når du modtager din faktura og en ordreopdatering med status Klar til afhentning i butikken betyder det, at din tilmelding og betaling er modtaget - og vi glæder os til at se dig til kursusstart. (Du skal altså ikke afhente en adgangsbillet!)