Strikkekursus Misurina Tee

400,00

En superskøn top-down sweater med hulmønster, snoninger og flerfarvestrik.

Model/varenr.: 2021 01 Misurina Tee

En kort sweater med korte ærmer - eller strik så langt, du lyster. Dét er nemlig en af de helt store fordele, når du strikke oppefra-ned (top-down). 

Misurina er en 'size inclusive' opskrift, så du kan strikke med en overvidde fra 91½ cm op til 183 cm - og med en bevægelsesfrihed på 15-23 cm, svarer det til en overvidde på 71-168 cm på den, der skal bruge Misurina-sweateren. Det står dig frit for at strikke med mindre bevægelsesfrihed. Så skal vi blot huske at tilpasse længden på bærestykket undervejs (det lærer du).

Færdig overvidde: 91.5 (101.5, 112, 124, 132, 142.5) {152.5, 163, 173, 183} cm

Strikkefastheden er 20 m pr. 10 cm, så sørg for at vælge dig et garn, der kan passe til det krav. Du bør altså have lavet en strikkeprøve forud for første kursusaften, så du er helt sikker på, hvilket garn og hvilke tykkelser pinde, du har brug for for at ramme strikkefastheden.

Min egen Misurina Tee er strikket med én tråd Malabrigo Finito som bundfarve og to tråde, hhv. Jaipur Silk Fino og Malabrigo Lace, som mønsterfarve. En anden mulighed er et tyndere garn ledsaget af fx en lækker silkemohair eller andet tyndt garn. Læg vejen forbi Knit Sisters' Studio og få råd og vejledning, når du skal være garn og farver. 

Garnforbrug Colour 1 og Colour 2:
C1: 478 (530, 586, 637, 688, 746) {797, 847, 904, 955} meters
C2: 104 (115, 127, 138, 149, 161) {172, 182, 195, 206} meters

Kursus-onsdage: 13/1, 20/1, 27/1, 3/2 og 10/2. Alle gange i tidsrummet 18-20. Det vil være muligt at handle i butikken undervejs eller før kursusstart. Butikken lukker almindeligvis kl, 17.30, men der vil være åben for kursister også mellem 17.30 og 18. Køb dog garnet på forhånd, da det tager noget tid at udvælge og evt. vinde op, og det er der ikke tid til på første kursusdag.
Afsæt tid mellem hver kursusgang til at strikke hjemme også.

Medbring de nødvendige materialer. Opskriften modtager du på mail umiddelbart før kursusstart og er inkluderet i kursusafgiften.

Marie-Louise sørger for, at der er både frisk te og kaffe på kanderne samt lidt til den søde tand.

Sted: Knit Sisters' Studio, Algade 44, 5500 Middelfart

Max. antal deltagere: 8 

Primær underviser: Marie-Louise Veber Paustian, indehaver af Knit Sisters' Studio

Når du modtager din faktura og en ordreopdatering med status Klar til afhentning i butikken betyder det, at din tilmelding og betaling er modtaget - og vi glæder os til at se dig til kursusstart. (Du skal altså ikke afhente en adgangsbillet!)