Strikkekursus Picnic Shawl

400,00

Vær med til at strikke et superflot sjal, mens vi leger med farver og teknikker - og pynter med perler!

Model/varenr.: 2021 01 Picnic

Picnic hedder det skønne sjal, vi skal strikke i løbet af januar og frem til vinterferien i februar. Sjalet byder på en lækker farveleg, spændende teknikker og lidt pynt i form af glasperler.

Sjalet begynder med en halvcirkel, som breder sig ud ved hjælp af symmetrisk placerede venderækker. Derefter følger en sektion med en spændende patent-variant samt et tidselblomst-mønster. Sjalet afsluttes med en smuk patent-bladranke.

Du kan vælge mellem 2 størrelser: Medium (36 x 185 cm) og Large (46 x 211 cm). Str. M er at betragte som et tørklæde, str. L som et sjal.

Garnforbrug M (L)

A: 55m (110m)
B: 390m (535m)
C: 206m (284m)

Farve B og C skal bl.a. bruges i to-farvet patent, så det er hensigtsmæssigt med en vis forskellighed i lys/mørke. Farve A må meget gerne være en kontrastfarve til B og C.
Endvidere skal der bruges 36 perler i str. 6/0 og en hæklenål str. 1 mm. Både perler og 1 mm hæklenål har vi til 'fælles brug' i butikken, så det behøver du ikke købe (og vi spritter af).

Du kan vælge mellem mange forskellige typer garn til sjalet. Det eneste kriterium er, at det svarer til 'fingering' tykkelse, dvs. omtrent 180-200 m pr. 50 g. Skal du strikke i det lækreste garn, så vælg blandt de sydamerikanske merinogarner: Malabrigo Mechita, Malabrigo Sock, LITLG merino singles og Qing Fibre merino singles.

Husk to rundpinde i hhv. str. 3.25 og 3.75, 80 eller 100 cm lange. (Strikker du fast, kan 3.5 & 4.0 mm være fin, strikker du lidt løst er 3.0 og 3.5 mm fin). 
En hæklenål og to strømpepinde i samme tykkelse som den tyndeste af dine rundpinde får du også behov for.

Opskriften er på engelsk - og dét skal du bestemt ikke frygte, heller ikke selvom du aldrig har strikket efter en engelsk opskrift. Hos Knit Sisters' Studio har vi undervist efter engelske strikkeopskrifter i alle årene. Og måske er det netop nu, du skal kaste dig ud i det, for der er max. 8 kursister på dette hold.

Christa Henriks @knitsister_christa er underviser på kurset. Du møder også Christa til daglig i butikken, hvor hun har været ansat siden i sommer.

Kursus-tirsdage: 12/1, 19/1, 26/1, 2/2 og 9/2. Alle gange i tidsrummet 18-20. Det vil være muligt at handle i butikken undervejs eller før kursusstart. Butikken lukker almindeligvis kl, 17.30, men der vil være åben for kursister også mellem 17.30 og 18. Køb dog garnet på forhånd, da det tager noget tid at udvælge og evt. vinde op, og det er der ikke tid til på første kursusdag.
Afsæt tid mellem hver kursusgang til at strikke hjemme også.

Medbring de nødvendige materialer. Opskriften modtager du på mail umiddelbart før kursusstart og inkluderet i kursusafgiften.

Christa sørger for, at der er både frisk te og kaffe på kanderne samt lidt til den søde tand.

Sted: Knit Sisters' Studio, Algade 44, 5500 Middelfart

Max. antal deltagere: 8 

Primær underviser: Christa Henriks

Når du modtager din faktura og en ordreopdatering med status Klar til afhentning i butikken betyder det, at din tilmelding og betaling er modtaget - og vi glæder os til at se dig til kursusstart. (Du skal altså ikke afhente en adgangsbillet!)