Strikkekursus Yara Shawl

400,00

Nu kan du tilmelde dig!
Et virkelig smukt sjal med mosaikmønstre og borter - samt lidt lækre farvepift.

Model/varenr.: Yara 2021

Yara er et meget anvendeligt, halvmåneformet sjal. Det smukke udtryk dannes af horisontale og vertikale mosaikbånd og skønne farvepift. Første del af sjalet strikke fra side til side, hvorefter der samles masker op og strikkes nedefter, dvs. på den anden led i forhold til det første.

Garnforbrug: 
De to hovedfarver, hhv. MC 570 m og CC1 550 m.
De to mønsterfarver, hhv. CC2 og CC3: 85 m af hver (begge skal strikkes med dobbelt tråd).

Mit eget sjal strikkes i håndfarvet merino singles. Det tager 6 nøgler i alt af 235 kr. Måske har du lidt rester til CC3 og CC4? I så fald er det kun 4 nøgler, du skal bruge i alt til MC og CC1.

Naturligvis kan garnet også strikkes i andet garn, der er i kategorien 'fingering' - dvs. 366-400 meter pr. 100 gram. Jeg kan fx foreslå den tynde uld fra Krea Deluxe og Anina fra Ficolana. Strikker du i fx Isager Alpaca 2, skal du bruge pinde et kvart nummer mindre og får et mindre sjal ud af det. Ellers vælg at have en tynd følgetråd med og få et lidt kraftigere resultat. Følgetråden kan fx være Aplaca 1 eller silkemohair.

Rundpinde 100 cm i tykkelserne 3.50 mm og 3.75 mm skal vi bruge. Regulér din pindstørrelse i forhold til, om du strikker løst/fast eller med et lidt tyndere garn.

Kursus-mandage: 2021 27/9, 4/10, 11/10, 25/10 og 1/11. Uge 42 springes altså over. Alle gange er det i tidsrummet 18-20.

Det vil være muligt at handle i butikken undervejs eller før kursusstart. Butikken lukker almindeligvis kl, 17.30, men der vil være åben for kursister også mellem 17.30 og 18. Køb dog garnet på forhånd, da det tager noget tid at udvælge og evt. vinde op, og det er der ikke tid til på første kursusdag.
Afsæt tid mellem hver kursusgang til at strikke hjemme også.

Medbring de nødvendige materialer. Opskriften modtager du på mail via Ravelry umiddelbart før kursusstart og er inkluderet i kursusafgiften. Bemærk, at opskriften er på engelsk, men som vanligt guider jeg alle godt igennem, så du tilegner dig nye kompetencer til dine videre strikkeønsker.

Marie-Louise sørger for, at der er både frisk te og kaffe på kanderne samt lidt til den søde tand.

Sted: Knit Sisters' Studio, Algade 44, 5500 Middelfart

Max. antal deltagere: 16 

Primær underviser: Marie-Louise Veber Paustian, indehaver af Knit Sisters' Studio

Når du modtager din faktura og en ordreopdatering med status Klar til afhentning i butikken betyder det, at din tilmelding og betaling er modtaget - og vi glæder os til at se dig til kursusstart. (Du skal altså ikke afhente en adgangsbillet!)