Top Down Sweaters

350,00

Kom med på den hotteste strikkemode, når vi strikker 3 af de allermest strikkede modeller i verden netop nu.

Vi slår op mandag den 5. oktober, mødes 5 gange i alt og har en sweater klar omkring 16. november.

Model/varenr.: TopDown A20
Det valgte produkt kan desværre ikke bestilles.

Hvem kunne ikke godt bruge en lækker, topmoderne sweater til vinteren? Og oven i købet én, der kan tilpasses netop dine ønsker om overvidde, længde, farve og materialevalg ... 

Kurset løber over 5 mandag aftener fra først i oktober til midt i november, og du får IKKE lektier fra gang til gang. Jeg er nemlig sikker på, du slet ikke kan lade være med at strikke løs mellem kursusdagene, så du enten når at blive helt færdig i løbet af perioden eller er så godt i gang og tæt på, at du sagtens kan afslutte selv umiddelbart efter. 

Du har frit valg mellem følgende 3 modeller:

  • Tenshi er en sweater med rundt bærestykke strikket oppefra-ned med et smukt engle-blonde-mønster på bærestykket. Strikkefasthed 26 m/10 cm
  • Spector er en sweater med et enkelt blondemønster og riller ned ad krop og ærmer, strikket oppefra-ned. Strikkefasthed 23,5 m/10 cm
  • Sorrel har et markant og smukt mønster på det runde bærestykke, strikket oppefra-ned. Strikkefasthed 20 m/10 cm

Vi arbejder efter de engelske opskrifter, så du vil lære nye udtryk, der kan hjælpe dig med at udforske den store strikkeverden. Opskrifterne er naturligvis udvalgt på baggrund af deres lettilgængelighed, og du får al den nødvendige hjælp undervejs, så kast dig bare ud i det, selvom du ikke har strikket efter engelsk opskrift tidligere.

Jeg vil anbefale dig at søge på Instagram på hashtaggene #tenshisweater, #sorrelsweater og #spectorsweater for at få inspiration til farver, til længder og til hvor meget ekstra overvidde, du ønsker i forhold til dit brystmål. Alle tre sweatre kan nemlig tilpasses til netop dine ønsker, da vi strikker oppefra-ned og dermed kan prøve det strikkede undervejs. Bemærk også, at alle tre sweatre er oplagte at lave i flere farver, der kan glide smukt over i hinanden.

Hos Knit Sisters' Studio rådgiver vi dig gerne om valg af garn, og har du en 'stor rest' liggende hjemme, er du velkommen til at tage den med, så vi kan vejlede dig om, hvordan den muligvis kan indgå i din sweater. Alle tre sweatre strikkes rundt, men efter bærestykket vendes de alle 'med 'bagsiden udad', så vi kan strikke retmasker rundt i stedet for at anstrenge os med alt for mange vrangmasker.

Opskriften er inkluderet i kursusafgiften, og du får den tilsendt pr. mail forud for første kursusaften. Garn og opskrift skal altså være købt/besluttet forud for første kursusaften - og du skal også forinde have givet besked til Knit Sisters' Studio om dit mønstervalg ;)

Særligt for Tenshi: Du kan strikke med flere forskellige farver. Min version er strikket med 4 forskellige farver med merino singles fra LITLG og Qing Fibre. Garnet skal have en tykkelse, så du i glatstrik rammer 26 masker på 10 cm i bredden.
Størrelser: 1-13
Overvidde færdigt arbejde: 83 (91, 97, 103, 111, 117, 123) (132.5, 138.5, 146, 154, 160, 163) cm
Forbrug: 1295 (1405, 1490, 1575, 1700, 1785, 1870) (2020, 2105, 2230, 2360, 2445, 2570) meter
Vejledende pinde: 2.5 mm og 3.5 mm rundpind i 40 cm, 80 cm og strømpepinde. DU SKAL BRUGE DE PINDE, DER FÅR DIN STRIKKEPRØVE TIL AT STEMME OVERENS MED OPSKRIFTENS ANVISNING PÅ STRIKKEFASTHED!

Særligt for Spector: Du kan strikke med flere forskellige farver. Min version er strikket med 4 forskellige farver i merino singles fra LITLG. Strikkeprøven skal ende med 23.5 masker på 10 cm.

Størrelser: XS - 5XL
Overvidde færdigt arbejde: 80 (85, 97, 107, 117, 127, 137, 144, 158) cm
Forbrug: 1125 (1235, 1370, 1480, 1625, 1730, 1880, 2010, 2150) meter.
Vejledende pinde: 3.25 mm og 2.75 mm rundpinde 40-80/100 cm og strømpepinde. DU SKAL BRUGE DE PINDE, DER FÅR DIN STRIKKEPRØVE TIL AT STEMME OVERENS MED OPSKRIFTENS ANVISNING PÅ STRIKKEFASTHED!

Særligt for Sorrel: Opskriften lægger op til, du anvender et én-trådet garn strikket sammen med en silke-mohair. Jeg har strikket med blot én tråd i Malabrigo Finito. Din strikkefasthed skal i glatstrik være 20 masker pr. 10 cm i bredden.
Størrelser: 1 - 10
Overvidde færdigt arbejde: 80 (88, 98 ,106.5, 117, 126, 136, 147, 159, 168) cm
Vejledende pinde: 3.25 og 3.75 mm rundpinde 40 cm og 80 cm samt strømpepinde. DU SKAL BRUGE DE PINDE, DER FÅR DIN STRIKKEPRØVE TIL AT STEMME OVERENS MED OPSKRIFTENS ANVISNING PÅ STRIKKEFASTHED!

Kursusforløb

  • Kursisterne inddeles i grupper bestemt af, hvilken opskrift der vælges. Efter godkendt strikkeprøve slås masker op i henhold til opskriften og arbejdet påbegyndes.
  • 2 uger senere mødes vi igen, og her skal alle gerne være godt i gang med bærestykket.
  • Når vi kommer til 3. kursusaften er alle klar til at dele maskerne til ærmer og krop, og så er det tid til at prøve det foreløbige arbejde på dig selv, så det er vigtigt at have 2 maskeliner (kan købes i butikken) med denne aften.
  • I løbet af 4.-5. kursusaften strikkes krop og ærmer. Vi holder øje med, at strikkefastheden holdes, og grupperne lærer de forskellige, relevante metoder til aflukning

Kursus-dage
: Mandag den 5. oktober, 19. oktober, 26. oktober, 9. november og 16. november.

Første kursusaften er 3 timer; 18.00-21.00. De øvrige 4 gange er 2 timer; 18.00-20.00.
Det vil være muligt at handle i butikken undervejs eller før kursusstart. Butikken er ikke lukket for kursister mellem 17.30 og 18.00. Køb dog garnet på forhånd, da det tager en hel del tid at udvælge og evt. vinde op, og det er der ikke tid til på første kursusdag.

Medbring de nødvendige materialer.

Jeg sørger for, at der er både frisk te og kaffe på kanderne samt lidt til den søde tand.

Max. 20 deltagere

Dato: Mandage den 5/10, 19/10, 26/10, 9/11 og 16/11.

Tidsrum: 18.00-20.00, første gang dog 18.00-21.00.

Sted: Knit Sisters' Studio, Algade 44 i Middelfart

Pris: 350 kr.

Underviser: Marie-Louise Veber Paustian, indehaver af Knit Sisters' Studio

Når du modtager din faktura og en ordreopdatering med status Klar til afhentning i butikken betyder det, at din tilmelding og betaling er modtaget - og jeg glæder mig til at se dig til kursusstart. (Du skal altså ikke afhente en adgangsbillet!)