Kreativ eftermiddag hos iSologRegn i MiddelfartHver torsdag eftermiddag er du inviteret til Crafternoon hos iSologRegn i Middelfart

Det er ganske uforpligtende at deltage - og du tager blot din strikketaske eller hæklepose med. Invitér også gerne dine kreative veninder og venner til at deltage ... Vi sidder i butikken omkring det store bord. Husk at tilmelde dig først, da vi under hensyn til Corona-situationen kun har plads til 8 deltagere.

 

Vil du lære nyt sammen med andre
- og blive ført fra A til Å af en
kompetent underviser?

Så tilmeld dig et eller flere af nedenstående kurser

0 anmeldelser
50,00
0 anmeldelser
50,00
0 anmeldelser
400,00
Populær
0 anmeldelser
350,00
0 anmeldelser
250,00
0 anmeldelser
250,00
Populær
Nyhed
0 anmeldelser
250,00
Populær
Nyhed
0 anmeldelser
25,00
Populær
Nyhed
0 anmeldelser
225,00

Fra klassisk strik til et helt nyt og farverigt univers - artikel marts 2019

Pindene har altid glødet for Lene Sørensen, men alligevel er strikkeuniverset defineret på ny det seneste år.

Nogen gange skal man vove noget nyt. Det gjorde Lene Sørensen, da hun sidste år i marts besøgte den nyåbnede garnbutik i Middelfarts gågade. I årevis havde Lene strikket særligt norske trøjer, barnevognstæpper og børnetøj, så det var med forventning om et lignende projekt, hun besøgte butikken. Lene gik tomhændet derfra – men ikke uden inspiration. Hun blev nemlig opfordret til at deltage i et kursus, hvor deltagerne skulle strikke et sjal efter en engelsk opskrift. Mindre end en uge efter var Lene tilbage i butikken, tilmeldte sig kurset og købte garn af en helt anden type, end hun var vant til.

I dag, 1 år senere, har Lene strikket 32 sjaler, og 4 mere er allerede undervejs på pindene. ”Spraglet, håndfarvet garn var en helt ny verden for mig,” fortæller den passionerede strikker, som oven i købet er blevet bidt af det farverige univers, den amerikanske strikdesigner Stephen West står for. ”De allerfleste sjaler, jeg har strikket, er designet af Stephen West, men der har dog lige sneget sig et par enkelte andre ind,” afslører Lene. ”Og jeg strikker nu allerhelst efter engelske opskrifter! Det gjorde jeg ikke før i tiden,” tilføjer hun.

I hele uge 11 udstilles Lene sjaler hos iSologRegn (nu: Knit Sisters' Studio). ”Det er helt formidabelt, så mange sjaler Lene har strikket på blot et enkelt år, så dét har vi valgt at gøre lidt ekstra ud af,” smiler Marie-Louise Veber Paustian, indehaveren af garnbutikken i Middelfart, og fortsætter: ”Det er jo altid inspirerende at se, hvordan andre sammensætter farver, og flere af sjalerne har Lene jo lavet flere forskellige farvevarianter af, og det gør det ikke mindre spændende.”